Kostschema

Fransutbildning, utbildning inom lösögonfransförlängning

Viktkontrollen kostschema

söndag 16 februari 2014

Hemmagjort liniment på mitt sätt

Har haft problem nu till och från med min golfarmbåge / medial epikondyalgi



"OBS! Detta kan ge skador på hud, utslag, nässelutslag, brännmärke. Jag rekommenderar ej att ni provar detta."


Tänker själv prova att behandla mig på mitt sätt: 

Recept:
Röd chili
Cayenne peppar
Lite alkogel 85%
En avklippt strumpa




Krossa Chili + Cayenne i en mortel                            Lägg i lite alkogel och mosa ihop



Smörjer in på det berörda området, sätter sedan på en linda eller en avklippt strumpa. Efter ca 3-5min så börjar det verka "Riktigt hett liniment" Detta är hästdoping men det står inget om doping för människor.

Den verksamma substansen jag är ute efter är Capsaicin
Capsaicin används som smärtlindring i hudsalvor, ökar blodgenomströmning i det berörda området och vidgar ytliga kapillärer.


Träning: Träna så att det det inte förvärras "alltså tränar inte när det gör ont". Träning ökar cirkulation, nu särskilt viktigt att få cirkulation i det berörda område.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar